Ini Foto Perdana Bayi Siti Nurhaliza

tim detikhot - detikHot
Selasa, 20 Apr 2021 15:48 WIB
Siti Nurhaliza
Siti Nurhaliza Foto: Instagram
Jakarta -

Siti Nurhaliza melahirkan seorang bayi laki-laki di usia 42 tahun, Senin (19/4/2021). Ini potret perdana sang anak yang dilahirkan di Selangor, Malaysia.

"Alhamdulillah...Allah melapangkan satu lagi nikmat dan peluang untuk saya merasai kehamilan, melahirkan dan kini 'anakanda' saya sudah lahir ke dunia. Alhamdulillah..proses melahirkan semalam baik dan lancar, saya dan bayi juga dalam keadaan baik," ungkap Siti Nurhaliza di Instagramnya.

Ia juga berterima kasih atas doa yang sudah dipanjatkan untuk kelancaran proses persalinannya. Ke depan, Siti pun mengaku akan fokus dengan sang anak terlebih dahulu.

"Saya akan menjalani rutin berpantang seperti biasa, fokus kepada bayi dan mahu memastikan keadaan kami berdua akan terus sihat, dipermudahkan semuanya. Terima kasih sekali lagi di atas setiap doa yang telah dipanjatkan buat saya dan juga ucapan tahniah di atas kelahiran anak kedua saya," tulisnya.

Dari unggahan itu, Siti Nurhaliza juga memperlihatkan sang bayi. Tangannya terlihat menggenggam jarinya, meski bagian wajahnya tak diperlihatkan.

Kemarin, Siti Nurhaliza membuat sebuah pernyataan dirinya melahirkan bersamaan dengan 7 Ramadhan. Bayi tersebut lahir dengan berat 3,84 kilogram lewat pembedahan.

Sang suami, Dato' Sri Khalid Mohamad Jiwa juga mengucap rasa syukur setelah sang istri tercinta melahirkan bayi kedua mereka.

"Apa yang penting bagi Khalid adalah ibu dan anak berada dalam keadaan sihat, stabil dan proses melahirkan telah berjalan lancar. Beliau dan isteri ingin menzahirkan rasa syukur dan terima kasih di atas doa keluarga, saudara mara, sahabat handai, peminat, media dan orang ramai," tulis penggalan surat pernyataan tersebut.

Siti dan Khalid Menikah pada 2006. Anak pertama Siti lahir pada 2018 dengan jenis kelamin perempuan.

Siti Nurhaliza merupakan penyanyi asal Malaysia yang namanya juga harum di Indonesia. Kariernya juga meluas hingga ke beberapa negara tetangga.

[Gambas:Instagram]





Simak Video "Kabar Bahagia, Siti Nurhaliza Lahirkan Anak Kedua di Usia 42 Tahun"
[Gambas:Video 20detik]
(nu2/dar)